תקופה של לחץ וחרדה בחיים, המחשבות שלך רצות לכל הכיוונים, חוסר ריכוז, תחושה לא נעימה של משהו רע שהולך לקרות, או כניסה לפאניקה – אלו הם חלק מסימפטומים של לחץ ומתח שמוציאים אותנו משגרת החיים וגורמים לחשש על השפיות.

14 דרכים להיפטר מהלחץ ומתח נפשי 

קבלו ארבע עשרה דרכים ועצות מועילות ומפתיעות שיעזרו לכם  להפחית לחץ וימנעו מחלות רבות ואף יאטו תהליכי הזדקנות.

 

1. להסתרק.

כן כן, במהלך יום עבודה עמוס אנחנו מבלים מול המסך, שרירי הפנים שלך נמתחים והראש מתחיל להיות כבד עד כאב. סרק את השיער למשך 10-15 דקות. פעולה זו מסייעת לזרימת הדם על פני הראש ומרפה את שרירי הראש והפנים.

 

2. גלידה.

אוכל טעים הוא בהחלט אחת השיטות להפחית לחץ. על מנת לשמור על מצב רוח חיובי תאכל דגים שומניים מלאים באומגה 3 , זה בריא ו"מטעין"  את מערכת העצבים. אם אתה לא אוהב דגים, תאכל גלידה או בננה. מוצרים אלה נמצאו טובים יותר מתרופות נגד דיכאון.

 

3. עיסוי.

כדי לשמור על אנרגיה גבוהה, עסו למשך 30 שניות את הנקודה שמתחת לאף, בין הגבות, מתחת לשפה התחתונה ובמרכז כף היד.

 

4. שפשף את כפות הידיים.

דרך פשוטה נוספת כדי להקל על מתח ולהימנע מלחץ. שפשף בכל הכח את שתי כפות הידיים שלך זו בזו עד שהן הופכות להיות חמות. זה מועיל גם אם תשפשף היטב את האוזניים. פעולה זו תרען אותך באופן מידי וכך תוכלו לחזור להתמקד בעבודה.

 

5. מקלחת.

מקלחת חמה של 10-15 דקות מסייעת מאוד להיפטר ממתח ולחץ מיותר. עמוד כך תחת מים זורמים ותן לזרם החמים לעסות את ראשך, כתפיים וגבך. דמיין כיצד המים שוטפים ממך את הלחץ ואת המתח ואתה חוזר להיות קליל ורגוע.

 

6. 27 פריטים.

שיטה מהמזרח הרחוק מלמדת על טכניקת ה-27 פריטים, טכניקה זו מדברת על הזרמת אנרגיה ושחרור התקיעות. הזז ממקום למקום 27 פריטים בבית שלך (או במשרד). נסה שיטה זו ותראה בעצמך, זה עוזר למוח להתמקד, לשכוח את הבעיות ולהירגע.

 

7. ריצה במדרגות.

רוץ מעלה ומטה במדרגות הבניין לפחות 30 שניות. התרגיל הזה ישפר את זרימת החמצן למוח, לאזור הלימבי שאחראי על בקרת מתח נפשי.

 

8. צביעה

פסיכולוגים מצאו כי צביעת תמונות למשך דקות ספורות (שניים עד שלוש דקות) בזמנים של מתח גבוה מגדיל פי חמש את הסבירות להשלמת המשימה שלך בזמן. כלומר, לא רק שזה יסיר את המתח ויאפשר לך להגיע ליעד שלך, אלא יכול גם להוציא אותך עם יצירת מופת מכל הסיפור הזה.

 

9. תה היביסקוס.

צבירה של רדיקלים חופשיים, מביאה להתחלה של חווית תחושה של חרדה ופאניקה, זוהי תגובה טיפוסית של הגוף למתח פנימי שהצטבר. תה היביסקוס מנטרל את היכולת של רדיקלים חופשיים להצטבר בגופך בכך שהוא מעין מדלל אותם ומסייע להקלה במצבים של לחץ מבלי לעשות אותך אפאתי או מנומנם.

 

10. ניעור ידיים.

אצל אנשים רבים, מתח מתבטא בשרירי כתף תפוסים וחוסר אלסטיות בחגורת כתפיים, צוואר ועמוד השדרה, מכאן נובעים כאבי הראש וכאבי גב. במקרה זה עיסוי או שחייה יכולים להיות פתרון טוב . אך כאשר אתם בבית או בעבודה, כמה תרגילי הרפיה פשוטים יכולים לעזור באותה מידה :הנפה וסיבוב בעוצמה של הזרועות, כיפוף לכיוונים שונים, ובעיטות חזקות באוויר של הרגליים.

 

11.סדר וניקיון.

כאשר אתה מסדר דברים במקומם, גם המחשבות שלך מסתדרות במקומן וככה אתה יכול להתמקד ולנקות את הראש. בנוסף, מראה מסודר ומאורגן של מדפים, מגירות וארונות מספק סוג של אפקט פסיכולוגי ארגון חיצוני מועבר דרך התת מודע לארגון פנימי בנפש ובחיים בכלל.

 

12 דקה למחשבה.

מצא הזדמנות להישאר בבית עם עצמך ללא הפרעות, כדי שתוכל לארגן את המחשבות שלך. שים מוסיקה שאתה אוהב, הכן לעצמך מאכל שאתה אוהב, שב בנוח בכורסה שלך ותחשוב, מה הדבר שאתה רוצה לעצמך בחיים, מה היעד הבא שלך. אחרי שתראה בבהירות את היעד הבא שלך, רשום אותו על דף ונסה לפרט כמה שתוכל מה הוא כולל. כאשר תראה מולך תוכנית ברורה, המעשים שלך יסתדרו בהתאם.

 

13. ריחות.

ריחות קשורים בקשר אדוק עם רגשות וזיכרונות רגשיים. לכן, כדאי שתחזיק בהישג יד ריחות שמזכירים רגעים שמחים, אושר והתרגשות. מצא את הרגעים האלה בזיכרון שלך והכן את הריחות מראש. השתמש בריחות אלה ככל שצריך זה יעזור לך לשמור על מצב רוח מרומם.

 

14. רקוד.

אתה חייב לרקוד ! תנועה קצבית לצלילי מוסיקה אהובה היא תרופה נהדרת להקלה על לחץ. חוץ מזה, ריקודים נחשבים לבילוי ובידור, לעומת אימוני כושר מפרכים שאתה מנסה מידי פעם בחדר כושר.

 

ועוד אחד בונוס

 

15. פינוק

קחו לכם זמנים לפינוק אישי, של דברים שאתם אוהבים, טיפול פדיקור מניקור, מסא'ז, חופשה עם אהובים, אפילו ארוחה או ספר טוב יעשו את ההבדל. אלה יעזרו למחשוב השליליות לעוף מבעד לחלון וירגיעו את הנפש.

אז מה צריך לעשות  כדי לנהל ולהפחית את הלחץ ?

© 2013 by Bario. Proudly created with sabag pro

עכשיו גם בוואצאפ